Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Szkoła Podstawowa im. Papieża Jana Pawła II w Moniatyczach

WYCIECZKA DO SANDOMIERZA

Utworzono dnia 15.10.2019

Dzień 10 października 2019 r. był dniem długo wyczekiwanym przez najmłodszych uczniów Szkoły Podstawowej im Papieża Jana Pawła II w Moniatyczach. Uczniowie klas I-IV  i Oddziału Przedszkolnego udali się na wycieczkę do Nowej Dęby. Długą podróż umilaliśmy sobie śpiewając wesołe piosenki i opowiadając humorystyczne historyjki. Pomimo, że do świąt jest jeszcze trochę czasu, od razu po przyjeździe poczuliśmy tę niesamowitą magię wchodząc do Fabryki Bombek „ Biliński”. Zwiedziliśmy
z przewodnikiem całą fabrykę, gdzie obejrzeliśmy wystawy bombek poznając bogaty asortyment. Poznaliśmy materiały i techniki wytwarzania oraz ręcznego zdobienia unikatowych ozdób choinkowych. Kolejnym punktem były warsztaty, w których  mieliśmy okazję samodzielnie ozdobić bombkę dla siebie, co przyniosło nam dużo radości i dumy
z wykonanej pracy. Każdy uczestnik otrzymał prezent w postaci indywidualnej bombki
z wypisanym imieniem. W wielu naszych domach na pewno te  bombki zawisną jako pierwsze na tegorocznych bożonarodzeniowych choinkach. Zrobiliśmy także zakupy aby obdarować wspaniałymi bombkami naszych najbliższych i udaliśmy się w dalszą drogę.
Kolejnym punktem na trasie wycieczki był Sandomierz. Tutaj na sławnym Rynku spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził nas po tym niezwykle interesującym mieście opowiadając liczne historie i legendy z nim związane. Zwiedziliśmy też Lochy Sandomierskie idąc szlakiem legendarnej Heleny. Mieliśmy okazję zwiedzić również Zbrojownię. Tutaj przywitał nas rycerz przyodziany w prawdziwą zbroję. Chłopcy przekonali się na własnych ciałach ile waży taka zbroja, jak ciężki może być hełm, czy łatwo jest utrzymać miecz? Natomiast dziewczynki zamieniły się na chwilę w barokowe i renesansowe księżniczki zakładając odpowiednie stroje.
Następnie, jak na prawdziwych rycerzy i księżniczki przystało, spacerkiem przeszliśmy do restauracji „ Pod Ciżemką” gdzie zjedliśmy smaczny obiad radośnie dzieląc się wrażeniami. Zakupiliśmy sandomierskie pamiątki i udaliśmy się w drogę powrotną do domu, mając nadzieję, że jeszcze kiedyś tu wrócimy.